12 мамырдан бастап мектеп-интернатта 2024-2025 оқу жылының екінші жартыжылдығында сөйлеудің нақтылығын тексеру басталды. Сөйлеу түсінігінің кесіндісі емтихан емес, диагностикалық құрал екенін түсіну маңызды. Бұл оқушының айтылымды қаншалықты жақсы меңгергенін, оның сөйлеуі басқаларға қаншалықты түсінікті екенін көруге мүмкіндік береді. Кесінді нәтижелері мұғалімдер мен логопедтерге баланың қарым-қатынас дағдыларын жақсартуға бағытталған жеке сабақ жоспарын жасауға көмектеседі.
Сөйлеу түсінігін тексеру процедурасының өзі әдетте бірнеше қадамдарды қамтиды. Оқушыға Нейман бойынша сөздер тобының нұсқалары, теңдестірілген сөздер жиынтығы, оқушылардың жеке және жас ерекшеліктерін ескере отырып мәтіндер ұсынылады. Мамандар, аудиторлар айтылымды, интонацияны және сөйлеудің басқа сипаттамаларын бағалайды. Әр баланың өз қарқынымен дамып келе жатқанын есте ұстаған жөн, ал кесінді нәтижелері – бұл сөйлеудің қазіргі жағдайының суреті.
Тексеруді өткізгеннен кейін нәтижелерімен, талдауларымен, ұсыныстарымен есту кабинетінің дефектолог-мұғалімі толық есеп жасайды. Есеп әр оқушыға, сыныпқа жеке жасалады және мектеп бойынша жалпы мәліметтер көрсетіледі. Осы мәліметтер негізінде фонематикалық есту қабілетін дамытуға арналған жаттығулар, артикуляциялық жаттығулар, лексика мен грамматиканы дамытуға арналған ойындар түзету сабақтарының жеке жоспарына еңгізіледі. Мамандармен, логопедтермен тығыз жұмыс істеу, барлық ұсыныстарды орындау және баланың сөйлеуін жақсартуға деген ұмтылысын қолдау маңызды.